Saturday, January 8, 2011

090111 - chances are?

one of the episode in the ugly betty (season finale) tunjuk betty dan blog nya yang penuh optimis tentang kerja dan life. until one day dia tak tahan, dan dia mention pasal diskriminasi oleh boss nya dan berlaku la apa yang menyedapkan cerita tu. but that's not my point. cuma i realized my blog nie penuh dengan monologue yang lament yang kadang2 bila baca balik, lambat mau paham. yes, my lecturer once said, my style of writing is different. i write with emotions, for without it i'm clueless.

masih lagi mood nak transfer. the other day ada majlis perpisahan 2 org cekgu nie dapat transfer. wahhhhhhhh JEALOUS!!!!!! i wish yang berucap sambil mengalir air mata tu was me! bila lah nak dapat chance tu? i watched one religious program kat TV3 (tak ingat apa tah rancangannya). ustazah tu cakap, kita boleh minta dari Allah tukarkan kesedihan/kepayahan kita pada sesuatu yang lebih bagus. macam protes/bebai gak la. sebab kita dah tak tertanggung kesedihan, jadi boleh minta kasi kegembiraan yang lebih  sebab kita deserve it. tp macam biasa la, as a slow learner, aku hanya boleh tangkap yang bahasa melayu nya saja.. sob sob
..

tp setiap ujian yang diberi pada kita adalah sepadan dengan kemampuan kita. yang bunuh2 diri tu sengaja saja tuh. buat2 tragik. i read in a homicide & suicide book cakap, banyak kes bunuh diri sebenarnya bukan intend utk mati tp more to attract attention their loved ones. bodoh kan? nak attract attention, org tak sempat selamat, attention tak dapat, mati. ? hah!

kadang2 rasa macam tak bersyukur. selalu complain. nabi SAW cakap, boleh minta peluang dari Tuhan kira aku ok la kan? kalau bukan kepada Tuhan kita mengadu dan bersungut dan menangis, sapa lagi yang boleh kabulkan doa kita? org yang luluskan transfer? itupun hanya dengan izin Tuhan. dan dia kena jujurlah dalam buat kerjanya. nie banyak cerita pelik jer didengar..

No comments:

Post a Comment