Monday, January 3, 2011

030111 - uji-an

aku tau tak baik merungut, atau mengungkit dan perkara-perkara yang sama waktu dengannya. tapi aku juga manusia biasa. dan aku jenis yang selagi aku tak cakap dan nangis tentang benda yang aku tak puas ati, benda tu takkan settle. terus akan ada dalam benak dan aku akan jatuh sakit walaupun telah cuba sehabis mungkin utk meng-ignore perkara tersebut. dan selagi aku boleh berbicara tentang sesuatu isu, maknanya i'm still ok about it, kalau dah senyap maknanya, i'm SO not ok about it.

dah kawen pun dok sendiri lagi. (merungut). aku tau Tuhan bagi yang terbaik utk setiap umatnya dan tak pernah berlaku tak adil. tapi beratnya tak tertanggung. sudah lama rasanya aku kat sini. orang lain dah lama balik. (suami saya cakap tak boleh compare diri dengan org lain), tapi..?

org lain asyik cakap sabar-sabar. sebab sabar la aku kembali 'menjauhkan' diri dari suami dan keluarga. kembali kepada anak-anak yang tak mengenal aku, susah payah aku, sakit perih aku. kalau aku tak sabar, aku tak datang. taktau la. rasa macam tak bersyukur pulak.

No comments:

Post a Comment