Monday, April 5, 2010

we are teachers

sengaja ba aku, otw mau pulang, cekgu ini sudi menumpangkan aku ke kedai tapau. mngkin dia sudah bosan drive sorang2. dan ini adalah kali kedua dia ajak aku naik kete dia. rezeki jgn ditolak. sep rm1.2o aku.
dia s/u aku/ s/u panitia. dia ada anak, ada cucu tp org nya takde la nampak tua. gb aku baru beberapa bulan kematian isteri jd cekgu2 sekolah pon mula menggosipkan dia dgn gb sebab diorang sama agama. aku cuma sengih saja. kdg2 syoq juga tumpang sekaki/ lawak pulak tgk org baya2 tu mengorat. cekgu ni pon dah lama bercerai dgn suami dia. ada juga aku dengar dia ada boifren di bandar lain. ntahla.
aku pun menanya, anak berapa, anak dok mana, saja pemecah sunyi.
'anak yg sulung umur 29 suda'
eh, aku lagi muda la dari anak dia. 'anak yg kedua?' 27 katanya.
terus aku kata, 'la, kalau mcm tu saya tak boleh panggil kakak la, kena panggil auntie!'
apa la punya mulut. laju ja aku cakap. kesian dia. mungkin dia pon termalu sbb aku ni lg muda dr anak dia pastu kantoi dia ngorat gb.
haha. aku pin cover balik, 'eh, tak boleh. kena panggil kakak juga sbb keje sesama'
dia senyum saja.

2 comments:

  1. aku cuma nak menyedarkan diorang betapa tuanya diorang pada aku, jd jgnla berperangai yang diorang tak nak anak diorang tau depan aku!sila sedar diri.

    ReplyDelete